Volvo hyllar den nya familjen:
Joel Kinnaman i nya reklamen för Volvo V60

Snart väntar en spännande världspremiär för Volvos reklam som visar upp nya Volvo V60. Bland de medverkande märks flera kända ansikten, inte minst svenske Hollywoodstjärnan Joel Kinnaman med frun Cleo. Filmen visas första gången lördagen den 9 juni.


Med i kampanjen är också journalisten Amie Bramme Sey med sambo och barn och tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta. Dessutom är musiken skriven och framförd av en känd svensk artist.

Kampanjen består av en serie känslosamma kortfilmer där verkliga familjer medverkar i personliga situationer.

– Detta är ingen traditionell familjekampanj. På sätt och vis är det upp till var och en att bestämma vilka man räknar som sin familj. Med kampanjen vill vi säga att oavsett vem du är och vem du valt att leva ditt liv med, så skyddar Volvo det som är viktigt för dig, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

Mest välkänd bland deltagarna är skådespelaren Joel Kinnaman, som sedan genombrottet 2010 blivit en av Sveriges mest framstående skådespelare internationellt. I filmen framträder han med hustrun Cleo, som är en internationellt erkänd tatuerare.

– För mig representerar Volvo starka skandinaviska värderingar. Det är något jag verkligen kan identifiera mig med, och jag relaterar till tanken att familjen är så mycket mer än dina närmaste släktingar. Nu mer än någonsin tror jag att vi behöver den känslan av gemenskap, säger Joel Kinnaman.

Journalisten Amie Bramme Sey blev känd för svenska folket genom sin medverkan i frågeprogrammet ”På spåret” 2018, där hon slutade tvåa. Hon är med i kampanjen tillsammans med sambon Lucien Garin och dottern Eira.

Tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta har väckt internationell uppmärksamhet, såväl som modeller och bloggare som för sina samarbeten med rapparen Drake.

 

Bilen som står i fokus i kampanjen är nya Volvo V60, biltillverkarens nya mellanstora femdörrars herrgårdsvagn.

– Volvo V60 är på många sätt en ovanlig familjekombi. Med elegant design och innovativa funktioner har vi skapat en bil som svarar mot vad en modern familj behöver och vill ha. I Sverige har den tagits emot otroligt väl och man börjar redan se många V60 ute på vägarna, säger Per Carleö.